Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Szczecin. Drogi remont Trasy Zamkowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
18-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Szczecin. Drogi remont Trasy Zamkowej
fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie
Miasto Szczecin prowadzi przetarg na remont Trasy Zamkowej, która stanowi część drogi wojewódzkiej nr 115. To jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych w stolicy województwa zachodniopomorskiego, łącząca jego lewobrzeżną i prawobrzeżną część. Inwestycja uzyskała państwowe dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Problemem mogą się jednak okazać drogie oferty.

Licząca niespełna 31 kilometrów długości droga wojewódzka nr 115 łączy drogę krajową nr 10 w Szczecinie z granicą polsko-niemiecką w rejonie miejscowości Dobieszczyn. Fragment DW nr 115 w stolicy Pomorza Zachodniego stanowi łącząca lewobrzeżną i prawobrzeżną część miasta Trasa Zamkowa, której budowa zakończyła się w roku 1996 po 18 latach prac. Powstała ona w rejonie zniszczonego podczas II wojny światowej Mostu Kłodnego. Przebiega w przeważającej mierze na obiektach inżynieryjnych – przecina Odrę Zachodnią mostem, wyspę Łasztownia na estakadzie, a następnie kolejnym mostem rzekę Parnicę. Trasa kończy się bezkolizyjnym włączeniem do DK nr 10 w pobliżu stacji kolejowej Szczecin Port Centralny.

Zamawiający przeznaczył na zamówienie 60,5 mln zł. Zgłosiło się sześć firm, ale oferta żadnej z nich nie zmieściła się w budżecie miasta. Najtańszą ofertę złożyła NIWA Szczecin (84,8 mln zł), a kolejno Strabag (90,4 mln zł), Primost Południe (96,3 mln zł), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (96,9 mln zł), Konsorcjum Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza (103,3 mln zł), Konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras (112,9 mln zł), Intop Skarbimierzyce (103 mln zł).

Podobnie jak w przypadku większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział tylko jedno kryterium pozacenowe w postaci okresu rękojmi i gwarancji. Minimalny okres, będący warunkiem ważności oferty, wynosi 60 miesięcy. W przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane. Maksymalnych 40% punktów będzie można uzyskać w przypadku zaoferowania 72-miesięcznego okresu.

Miasto Szczecin poszukuje wykonawcy, który zrealizuje remont Trasy Zamkowej. W tej sprawie ogłoszony został przetarg, dotyczący wyłącznie realizacji robót budowlanych – dla inwestycji przygotowano już wcześniej dokumentację projektową. Wcześniej inwestycja otrzymała państwowe dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Jak czytamy w opisie zamówienia, jego przedmiotem będzie remont obiektów inżynieryjnych (estakady, mosty, łącznice) na Trasie Zamkowej oraz nitkach wyjazdowych wraz z dojazdami. Podczas remontu utrzymana musi zostać przejezdność – zapewnione mają być dwa pasy ruchu.

Remont obejmie naprawę powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, wyrównanie powierzchni, wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych oraz wymianę takich elementów, jak balustrady, nawierzchnie, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne i część urządzeń tworzących system odwodnienia. Zaplanowano także przebudowę oświetlenia drogowego wraz z przyłączami kablowymi. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy. Miasto spodziewa się, że koszt inwestycji wyniesie ok. 65 mln zł. Kwota rządowego dofinansowania przeznaczonego na jej wsparcie wynosi natomiast 30 mln zł.

Docelowo wraz z planowaną odbudową Mostu Kłodnego, o której informowaliśmy szerzej na łamach “Rynku Infrastruktury” w marcu, rozebrane mają zostać łącznice Trasy Zamkowej na Lewobrzeżu do Nabrzeża Wieleckiego i ulicy Jana z Kolna. Nie wiadomo jednak, kiedy rzeczona inwestycja zostanie zrealizowana. Przewidywane nakłady inwestycyjne na odbudowę mostu wraz z budową nowej linii tramwajowej i przebudową innych dróg szacuje się bowiem na niemal 353 mln zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szef GDDKiA zapowiada ofensywę przetargową w IV kwartale

Drogi i autostrady

Szef GDDKiA zapowiada ofensywę przetargową w IV kwartale

ep. 16 września 2024

Zielona Góra poprawi ul. Zjednoczenia

Drogi i autostrady

Szczecin planuje remont ul. Emilii Plater. Ma być zielono

Miasto

Szczecin planuje remont ul. Emilii Plater. Ma być zielono

Przemysław Farsewicz 13 września 2024

Sieradz: Przebudowa DW-479 kończy się w terminie

Drogi i autostrady

Sieradz: Przebudowa DW-479 kończy się w terminie

Kasper Fiszer 13 września 2024

Budimex: Liczymy na nowe otwarcie rynku kolejowego

Biznes i przemysł

Budimex: Liczymy na nowe otwarcie rynku kolejowego

Kasper Fiszer 12 września 2024

Dokończą obwodnicę Wolbromia. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Szef GDDKiA zapowiada ofensywę przetargową w IV kwartale

Drogi i autostrady

Szef GDDKiA zapowiada ofensywę przetargową w IV kwartale

ep. 16 września 2024

Zielona Góra poprawi ul. Zjednoczenia

Drogi i autostrady

Szczecin planuje remont ul. Emilii Plater. Ma być zielono

Miasto

Szczecin planuje remont ul. Emilii Plater. Ma być zielono

Przemysław Farsewicz 13 września 2024

Sieradz: Przebudowa DW-479 kończy się w terminie

Drogi i autostrady

Sieradz: Przebudowa DW-479 kończy się w terminie

Kasper Fiszer 13 września 2024

Budimex: Liczymy na nowe otwarcie rynku kolejowego

Biznes i przemysł

Budimex: Liczymy na nowe otwarcie rynku kolejowego

Kasper Fiszer 12 września 2024

Dokończą obwodnicę Wolbromia. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5